Студентке бағытталған оқыту және үлгерімді бағалау

“Теректі колледжі” МКҚК-да жүзеге асырылатын академиялық саясат білім беру бағдарламалары бойынша оқудың барлық кезеңінде студенттерге жан-жақты қолдау көрсетуге бағытталған. Ол оқу процесінде де, сабақтан тыс уақытта да оларға қолайлы жағдай жасауды, сондай-ақ әлеуметтік және психологиялық қолдауды қамтамасыз етеді.

Колледждің академиялық саясаты жалпы қабылданған ережелер мен рәсімдер арқылы, сайып келгенде, студентке бағдарланған оқытуды іске асыруға бағытталған “Студент” – “Оқытушы” – “Колледж” қатынастарының негізгі аспектілерін реттейді.

Оқуға жаңадан түскен әрбір студент жолдаушы-анықтамалықпен қамтамасыз етіледі. Онда колледждің  дәстүрлері мен  жұмыс кестесін көрсете отырып, студенттерді қолдау қызметтері туралы қысқаша ақпарат, үйірмелер мен секциялар туралы, топтардың оқытушылары мен шеберлері туралы,ішкі тәртіп қағидалары, оқыту ерекшеліктері, білімді бақылауды жүзеге асыру тәртібі, ауыстыру және қалпына келтіру қағидалары, колледж басшылығы мен бөлімшелерінің байланыс деректері және т. б. қамтылған.

Колледждің кіре берісінде студенттерге күнделікті өмірде қажетті өзекті ақпарат орналастырылатын ақпараттық қабырға беттері ұйымдастырылған. Оқу кестесі студенттерге қол жетімді жерлерде орналасқан. Қағаз нұсқасы оқу ғимаратының  дәлізінде орналастырылған. Электронды нұсқасы колледж сайтында, сондай-ақ әлеуметтік желілерде орналастырылған.

Колледжде оқыту мемлекеттік және орыс тілдерінде тегін жүргізіледі. Бірінші академиялық кезең ішінде барлық бірінші курс студенттеріне мемлекеттік шәкіртақы төленеді, кейіннен шәкіртақы семестрлік үлгерім нәтижелері бойынша төленеді.Студенттер ыстық тамақпен қамтамасыз етіліп, колледж жатақханасында тегін тұрады.

Басқа қаладан, ауылдан келген барлықстуденттерге жылына екі рет жолақысы төленеді, ол “қысқы және жазғы каникул кезеңінде білім беру ұйымдарында мемлекеттік білім беру тапсырысы негізінде білім алушылар үшін жолақы төлеу арқылы жеңілдікпен жол жүруді қамтамасыз ету қағидаларын бекіту туралы”ҚР БҒМ 2015 жылғы 04 желтоқсандағы № 677 бұйрығына сәйкес төленеді.

Колледж білім алушылары студенттерді қолдау қызметтерінің жұмысына қанағаттанушылық дәрежесін анықтау мақсатында өткізілген сауалнама барысында оқудың басынан бастап аяғына дейін олардың қолдауын ұйымдастырудың айтарлықтай жоғары деңгейін көрсетті-72,6%.

Колледждің академиялық саясаты халықтың әлеуметтік қорғалмаған топтарынан, оның ішінде денсаулығы бұзылған студенттердің барлық санаттарының мүдделерін қамтамасыз етуге бағытталған: аз қамтылған және көп балалы отбасылар, жетім балалар; қамқорлықтағы балалар, толық емес отбасылардан шыққан балалар.Ерекше білім беру қажеттіліктері бар студенттерге көп көңіл бөлінеді. Оларды оқыту үшін жеткілікті қолайлы жағдайлар жасалған (сыртқы дыбыстық және көру бағдарларының болуы, мүмкіндіктері шектеулі адамдарға арналған автомашиналарды қоятын орындар, тактильді жолақтар, пандустар, екі жақты тұтқалар, кеңейтілген есік ойықтары, санитарлық тораппен жабдықталған).

Білім алушылардың толыққанды тұлғалық дамуы, позитивті әлеуметтенуі, кәсіби және өмірлік өзін-өзі анықтауы үшін жағдай жасауға жәрдемдесу мақсатында колледжде әлеуметтік-психологиялық қызмет жұмыс істейді. Оның міндеттері мыналар болып табылады:

 

  • білім алушылардың құқықтары мен заңды мүдделерін қорғауды қамтамасыз етуге жәрдемдесу;
  • білім алушылардың даму деңгейін, олардың жеке ерекшеліктерін, әлеуметтік жағдайын, тәрбиелеу-оқыту, кәсіби өзін-өзі анықтау процесіндегі бейімділігі мен әлеуетті мүмкіндіктерін зерделеу;
  • оқудағы, дамудағы, қарым-қатынастағы, әлеуметтік бейімделудегі ауытқулардың алдын алу және себептерін анықтау;
  • дарынды білім алушыларды әлеуметтік-педагогикалық және психологиялық сүйемелдеу; білім беру процесінің барлық қатысушыларына білім алушыларды дамыту, тәрбиелеу, оқыту, кәсіби өзін-өзі айқындау және әлеуметтендіру мәселелері бойынша кеңес береді.

 

Әлеуметтік-психологиялық қызмет жұмысының негізгі бағыттары:

  • оқушылармен жұмыс;
  • отбасымен жұмыс;
  • педагогтармен жұмыс.

 

Студенттердің колледжде болған алғашқы күндерінен бастап және оларды бітіргенге дейін студенттердің кәсіби және адамгершілік өсуін қамтамасыз етуге бағытталған дәйекті жұмыстар жүргізіледі (оқытушылардың, топ жетекшілерінің тарапынан студенттердің үлгерімін үнемі талдау және академиялық жетістіктерін қадағалау; жеке кеңес  беру; оқу-тәрбиелік іс-шараларына қатысу, секцияларға, қызығушылықтары бойынша клубтарға қатысу; ғылыми-зерттеу жұмыстарына, кәсіби шеберлік конкурстарына және т. б. қатысу).

Студенттер колледждің алқалы органдарының (педагогикалық кеңестің, сыбайлас жемқорлыққа қарсы комиссияның) жұмысына қатысады. “Қыран”еріктілер клубының қызметі колледжде және Подстепный ауылдық округінің аумағында өте танымал.

Білім беру үдерісінің сапасын жақсарту мақсатында колледж педагогтары оқытудың әртүрлі формаларын (дәріс, семинар, сынақ, кеңес беру, әңгімелесу, топтық жұмыс, жағдайды сыни талдау, зертханалық-машықтық жұмыс, рөлдік ойын, жағдайды моделдеу және т.б.) қолданады. Оқыту курстарынан өткеннен кейін педагогтар өз сабақтарында оқытудың жаңа әдістемелерін енгізеді: модульдік оқыту, CLIL технологиясы, сыни ойлауды дамыту, ақпараттық-коммуникациялық технология, проблемалық оқыту, жобалау технологиясы және т. б.

2020 жылдың наурыз айынан бастап коронавирустық инфекцияның таралуына жол бермеуге байланысты шектеу шаралары кезеңінде колледжде оқыту қашықтықтан оқыту форматына ауыстырылды. Бұл шара оқыту процесін ұйымдастырудағы тәсілдерді, оның ішінде интерактивті технологиялар мен мультимедиалық құралдарды (GoogleClassroom, CollegeSmartNation білім беру платформалары) пайдалану арқылы студенттердің қажетті білім, құзыреттер алуы бойынша студенттердің белсенді өзіндік қызметін ұйымдастырушы ретіндегі оқытушының ұстанымын қайта қарауға әкелді.

Сабақтарда алған білім мен практикалық дағдылар колледж студенттеріне облыстық конкурстарда жүлделі орындарға ие болуға мүмкіндік береді.Олардың ішіндегі ең маңыздылары:

2018 жыл – Е.Сәрсенғалиев “Аспаз ісі” құзыреттілігі бойынша “WorldSkills Oral – 2018” чемпионатының  облыстық кезеңінде 2 орын алды»;

2019 жыл – К.Өтегенов “Ветеринария” құзыреттілігі бойынша “WorldSkills Oral-2019″чемпионатының  облыстық кезеңінде 3 орын алды»;

2020 жыл – Маратова М. “Тамақтандыруды ұйымдастыру”бағыты бойынша аймақтық студенттік конференциясында 2 орын алды.

С. Куликова “CollegeStartup” облыстық бизнес-жобалар байқауында өз ісін ашу үшін 500 мың теңгеге грант ұтып алып, 1-орын алды.

Студенттердің танымдық белсенділігін ынталандыру, оларды қоғамдық пайдалы қызметке тарту, сондай-ақ құқық бұзушылықтардың алдын алу мақсатында колледжде жыл сайын “Жылдың үздік тобы”байқауы өткізіледі. Екінші жартыжылдықтың қорытындысы бойынша нәтижесі шығарылады және үздік топты әкімшілік “Жылдың үздік оқу тобы”туралы ереже негізінде көтермелейді.

Колледж әкімшілігі барлық жанжалдардың алдын алу және студенттердің берік әлеуметтік-құқықтық қорғалуын құру үшін қолдан келгеннің бәрін жасайды. Колледжде студенттердің ар-намыс кодексі жұмыс істейді, оның принциптері мен ережелерін барлық студенттер сақтауы керек. Студенттердің ар-намыс кодексі оқу орнының ресми сайтында орналастырылған.

Оқу жылының басында сынып сағаттары, студенттерді колледждің ішкі тәртібімен таныстыру, ашық тәрбие сабақтары, құқық қорғау және діни органдардың өкілдерімен кездесулер, ата-аналармен әңгімелер, ата-аналар жиналыстары және т. б. өткізіледі. Жүргізілетін түзету және алдын алу іс-шаралары хаттамалар мен әзірлемелер нысанында ресімделеді.Құқық бұзушылықтардың алдын алу жөніндегі кеңестің отырыстарында оқу-тәрбие процесі барысында туындаған жанжалды жағдайларды реттеу бойынша шешімдер қарастырылады және шығарылады, оның ішінде: себепсіз сабақтарды өткізіп жіберу, колледждің ішкі тәртібін бұзу және т. б. Түзету шараларының нәтижелері бойынша келесі шешімдер қабылдануы мүмкін: ескерту беру, ата-аналарды шақыру, сөгіс, оқудан шығару.

Білім алушылар арасында жанжал туындаған жағдайда сынып жетекшілері, психолог түсіндіру әңгімелерін жүргізеді,әдетте  ортақ шешімін табады.

Колледждегі білім алушылардың шағымдары мен өтініштерін қарау жүйесі:

сынып жетекшісіне, директордың орынбасарларына, директорға жазбаша немесе ауызша түрде тікелей жүгіну;

білім алушылардың оқу ғимараты ішіндегі шағымдар мен ұсыныстар жәшігі арқылы жүгінуі;

– колледж сайтында кез келген білім алушы жүгіне алатын директордың блогы ашылды;

педагогтер мен білім алушылардан жеке мәселелер, шағымдар мен өтініштер бойынша қабылдау кестесі әзірленді, сондай-ақ директордың білім алушылармен кездесулері өткізіледі, онда оқыту проблемаларына қатысты мәселелер және әлеуметтік мәселелер қаралады.

Колледж психологы туындаған мүдделер қақтығысын болдырмауға және түзетуге көмектесе отырып, оқушыларды, ата-аналарды, педагогикалық ұжымды әлеуметтік-психологиялық  көмекпен сүйемелдеуді жүзеге асырады.

Қазақстан Республикасының 2015-2025 жылдарға арналған сыбайлас жемқорлыққа қарсы стратегиясын іске асыру шеңберінде колледжде сыбайлас жемқорлыққа қарсы мәдениетті және академиялық адалдық қағидаттарын қалыптастыру, колледж студенттері, оқытушылары мен қызметкерлері арасында қазақстандық патриотизм сезімін нығайту бойынша жұмыс жүргізіледі.

Колледждің кіре берісінде  байланыс телефондары көрсетілген сыбайлас жемқорлыққа қарсы іс-қимыл бойынша қабырға бұрыш ұйымдастырылды, сондай-ақ тілек білдірушілер өз ұсыныстарын, азаматтардың өтініштерін жинауға арналған жәшікке орналастыра алады.

Қазіргі уақытта кәсіби білім беру сапасын қамтамасыз ету міндетін өзектендіруге байланысты бағалау функциясы жаңа мәнге ие бола бастады: бақылау үшін бағалаудан, даму үшін бағалауға дейін. Бағалау-бұл нәтижелерді белгілеу емес, одан кейін дамудың жаңа кезеңі жүретін” нүкте ” және, тиісінше, білім беру сапасын арттыру.

 

Бүгінгі күнде бағалау-

  • қатемен оқитын студенттерге көмектесе алады;
  • маңызды нәрсені түсінуге көмектеседі;
  • өзінің білгенін түсінуге көмектеседі;
  • олардың білмейтінін анықтауға көмектеседі;
  • өздері жасауға мүмкіндігі жоқ студенттерге көмектеседі;

 

Осылайша, бағалау сындарлы кері байланыс ретінде қарастырылады.

Колледжде білім алушылардың оқу жетістіктерін ішкі бақылау жүйесі әртүрлі нысандарды қамтиды: үлгерімді ағымдағы бақылау, студенттерді аралық аттестаттау және қорытынды мемлекеттік аттестаттау арқылы бағалау жүргізіледі.

Білім алушылардың үлгерімін ағымдағы бақылау нәтижесі- олардың ағымдағы аттестаттауы, ол білім алушының семестр бойы қалай жұмыс істегенінің көрсеткіші болып табылады. Ағымдағы бақылау дәріс, семинар, машықтық-зертханалық сабақтарда, сондай-ақ студенттердің үй тапсырмаларын және осы пән бойынша өткізілетін оқу сабақтарының басқа түрлерін орындауы арқылы жүзеге асырылады.

Бақылау нәтижелері Теориялық оқыту журналына шығарылады. Әр оқу тобында студенттердің пәндер бойынша бағалары апта сайын белгіленетін үлгерім экраны жасалады. Бұл рәсім көптеген жылдар бойы өзінің тиімділігін растап келеді, өйткені студенттерге олардың оқу жетістіктерін көрнекі түрде көрсетеді және оларды уақтылы түзетуге (жақсартуға) мүмкіндік береді.

Емтихандар мен кеңес алу кестесін директордың оқу ісі жөніндегі орынбасары жасайды, оны колледж директоры бекітеді және оқытушылар мен білім алушылардың назарына жеткізеді.

Бақылаудың барлық түрлерін жүргізу техникалық және кәсіптік, орта білімнен кейінгі білім беру ұйымдарындағы білім алушылардың үлгеріміне ағымдағы бақылау, аралық және қорытынды аттестаттау жүргізудің үлгілік қағидаларына сәйкес жүзеге асырылады (ҚР БҒМ 18.03.2008 ж. № 125 бұйрығы).

Студенттерді бағалау колледжде қабылданған білім алушылардың оқу жетістіктерін бағалау жүйесі туралы Ережеге сәйкес жүзеге асырылады.

Білім алушылардың үлгерімі нашар пәндер бойынша бағаларын жақсартуға мүмкіндігі бар. Сабақ тапсырмаған оқушыларға, оқытушыға өткізіп алған сабақтар бойынша есеп беру материалдарын тапсыру арқылы оларды жою мүмкіндігі беріледі.

“Қанағаттанарлықсыз” деген баға алған кезде емтиханды қайта тапсыруға бір пән немесе модуль бойынша бір реттен артық жол берілмейді. Емтиханды (сынақты) қайта тапсыруға директордың оқу жұмысы жөніндегі орынбасарының жазбаша рұқсатымен модуль шеңберінде пән жүргізетін сол оқытушыға (немесе жетекші оқытушы болмаған жағдайда осы пәннің немесе модульдің бейініне сәйкес біліктілігі бар басқа оқытушыға (“Теректі колледжі “МКҚК-да білім алушылардың үлгерімін ағымдағы бақылауды , аралық және қорытынды аттестаттауды өткізу қағидалары”) белгіленген мерзімде жол беріледі., жоғарыда көрсетілген ҚР БҒМ 18.03.2008 жылғы №125 бұйрығына сәйкес әзірленген) (2019 жылғы 15 қаңтардағы № 4 ӘК отырысының хаттамасы).

Колледжде білім алушыларды аралық аттестаттау мемлекеттік жалпыға міндетті білім беру стандарттарының негізінде әзірленген оқу жұмыс жоспарлары мен бағдарламаларына сәйкес сынақтар мен емтихандар, курстық жобаларды қорғау нысанында жүзеге асырылады, бұл ретте сынақтар мен курстық жобаларды (жұмыстарды) қорғау емтихандар басталғанға дейін жүргізіледі.

Білім алушыларды аралық аттестаттау материалдары (емтихан билеттері және тест тапсырмалары) пәннің (модульдің) оқу жұмыс бағдарламалары негізінде жасалады.

Колледжде барлық дайындалатын мамандықтар бойынша тест сұрақтарының Банкі бар. Емтиханға шығарылатын пәндер бойынша жыл сайын тест тапсырмалары, бақылау сұрақтары мен емтихан билеттері әзірленеді және жаңартылады. “Қанағаттанарлықсыз” деген баға алған кезде емтиханды қайта тапсыруға бір пән бойынша бір реттен артық жол берілмейді.

Аралық аттестаттауға шығарылмайтын пәндер бойынша қорытынды бағаларды оқытушылар курс аяқталғаннан кейін үлгерімді ағымдағы бақылау бағалары негізінде қояды.

Білім алушылардың оқу жетістіктерінің, білім беру сапасының мониторингін жүзеге асыру үшін әрбір емтихан сессиясынан кейін есеп жасалады, нәтижелерге талдау жүргізіледі, олар педагогикалық кеңестің отырыстарында, пәндік-циклдық комиссияларда талқыланады, оқыту және оқыту сапасын арттыру саласындағы оқу процесін одан әрі жетілдіру жөніндегі міндеттер қалыптастырылады.

Қорытынды аттестаттау оқу процесінің кестесінде және оқужұмыс жоспарларында көзделген мерзімдерде өткізіледі.

Қорытынды аттестаттау жалпы кәсіптік және арнайы пәндер және (немесе) модульдер бойынша қорытынды емтихандар тапсыруды немесе дипломдық жұмысты орындауды және қорғауды қамтиды.

Пәндер және (немесе) модульдер бойынша қорытынды емтихандар оқу бағдарламаларына сәйкес мынадай нысандарда: ауызша, жазбаша, бірнеше арнайы пәндердің және (немесе) кәсіптік модульдердің сұрақтарын қамтитын кешенді емтихандар нысанында өткізіледі.

Дипломдық жобаны (жұмысты) қорғау қорытынды аттестаттауды өткізу жөніндегі комиссияның ашық отырысында оның кемінде 2/3 мүшесінің қатысуымен өткізіледі. Бір дипломдық жобаны (жұмысты) қорғау ұзақтығы бір білім алушыға 30 (отыз) минуттан аспауы тиіс. Дипломдық жобаны қорғау үшін білім алушы ұзақтығы 10 (он) минуттан аспайтын баяндама жасайды. Дипломдық жобаны (жұмысты) қорғау нәтижелері ол өткізілген күні жарияланады.

Ауызша қорытынды емтиханының ұзақтығы бір білім алушыға 15 (он бес) минуттан аспауы тиіс.

Колледжде білім алушыларды қорытынды аттестаттаудан өткізу үшін басшының бұйрығымен қорытынды аттестаттау комиссиясы құрылады. Оның құрамы кәсіпорындардың білікті мамандарынан, арнайы пәндер оқытушыларынан, өндірістік оқыту шеберлерінен және дауыс беру құқығы жоқ комиссия хатшысын қоса алғанда, жұмыс берушілер өкілдерінен 65% және кәсіптіктехникалық білім беру ұйымдары өкілдерінен 35% арақатынасында оқу орнының алқалы басқару органдарының өкілдерінен қалыптастырылады.

Қажет болған жағдайда емтихан  кезеңіне біліктілік бойынша тапсырылатын пәндердің бейініне сәйкес келетін оқытушылар қатарынан апелляциялық комиссия құрылады.

Академиялық талаптарды орындай алмайтын студенттерге ОЖБ тарапынан академиялық қолдау көрсетіледі.

Дәлелді себептермен сабақты өткізіп алған студенттер мұғалімге жіберіп алған тақырып бойынша материал тапсыруға құқылы.

Науқастануы бойынша немесе басқа да дәлелді себептер бойынша аралық аттестаттаудан өтпеген білім алушыларға техникалық және кәсіптік, орта білімнен кейінгі білім беру ұйымының басшысы білім беру ұйымы басшысының бұйрығымен бекітілген оларды тапсырудың жеке мерзімдерін белгілейді.

Аралық аттестаттау нәтижелері бойынша қанағаттанарлық “3” деген бағалардан аспайтын білім алушылар үшін олардың жеке өтініші негізінде пән бойынша емтиханды, (сынақты) оқу жұмысы жөніндегі директор орынбасарының жолдамасы бойынша неғұрлым жоғары баға деңгейіне қайта тапсыруға рұқсат етіледі (“Теректі колледжі”МКҚК білім алушылардың үлгеріміне ағымдағы бақылау, аралық және қорытынды аттестаттау жүргізу қағидаларының 18-тармағы).

Дипломдық жобаны (жұмысты) қорғау немесе қорытынды емтиханды тапсыру кезінде “қанағаттанарлықсыз” деген баға алған студенттерге қорытынды аттестаттау комиссиясы қорытынды аттестаттауды қайта тапсыруға жіберу туралы шешім шығарады және оның мерзімдерін айқындайды. Қайталама қорытынды емтихан “қанағаттанарлықсыз” баға алған пән және (немесе) модуль бойынша ғана өткізіледі (“Теректі колледжі”МКҚК білім алушылардың үлгерімін ағымдағы бақылауды, аралық және қорытынды аттестаттауды өткізу қағидаларының 31-тармағы).

Тиісті құжаттармен расталған дәлелді себеппен дипломдық жобаны (жұмысты) қорғауға немесе қорытынды емтиханды тапсыруға келмеген білім алушылар білім беру ұйымы басшысының бұйрығымен белгіленген мерзімде қорытынды аттестаттаудан өтуге жіберілуі мүмкін (Ереженің 33-тармағы).

Оқу пәндері (немесе) модульдер, курстық жобалар (жұмыстар), оқу жоспарының практикасы бойынша  “жақсы” ,”өте жақсы” деген бағалармен білім беру бағдарламасын меңгерген және тапсырған білім алушыларға және дипломдық жұмысты (жобаны)  “өте жақсы” деген бағалармен емтихандарды қорғаған студенттерге білім беру ұйымының қорытынды аттестаттау комиссиясының шешімі бойынша үздік диплом беріледі (Қағидалардың 35-тармағы).

Аралық аттестаттау нәтижелері бойынша үшеуден артық қанағаттанарлықсыз баға алған білім алушылар педагогикалық кеңестің шешімі бойынша оған белгіленген үлгідегі анықтама бере отырып, директордың бұйрығымен білім беру ұйымынан шығарылады.

Үлгермеушілік себебінен оқудан шығарылған студенттердің қайта қабылдану құқығы сақталады.

Студенттердің білім сапасының мониторингісі семестрлер бойынша, курстар, мамандықтар, теориялық пәндерді игеру, өндірістік оқыту және өндірістік практика бөлінісінде жүргізіледі (40-қосымша).

Соңғы жылдары біліктілік емтиханын “жақсы” және “өте жақсы” бағалармен  тапсырған студенттер санының өсу үрдісі байқалады.

Кесте 5.”Жақсы” және “өте жақсы” деген біліктілік емтихандарын тапсырған студенттер саны, % көрсеткішпен.

2015-2016

2016-2017

2017-2018

2018-2019

2019-2020

38-65,5%

81-86,1%

39-81,2%

65-100%

63-77,7%

 

Кесте 6.Үздік диплом алған студенттер саны, % көрсеткішпен.

2015-2016

2016-2017

2017-2018

2018-2019

2019-2020

2-3,5%

4-4,2%

3-6,3%

1-1,5%

8-9,8%

 

Сонымен бірге, контингентті сақтау бойынша педагогикалық ұжымның жұмысына қарамастан, студенттердің мамандық бойынша оқуын соңғы курста жеке себептермен тастап кету жағдайлары орын алады.

Кесте 7. Белгіленген үлгідегі анықтамамен шығарылған студенттер саны,% көрсеткішпен

2015-2016

2016-2017

2017-2018

2018-2019

2019-2020

0%

1-1%

1-2%

1-1,5%

2-2,4%